Gele smoothie: Cauliflower Bowl 🍌💛

Bloemkool in een smoothie? Dat kan dus echt! Het maakt deze cauliflower bowl niet alleen gezonder, maar ook nog eens lekker romig van structuur. Ondertussen levert het wel de vitamines K en C, de mineralen kalium en calcium en het komt met de inmiddels wel bekende voedingsvezels.

Het gekke is, je proeft de bloemkool geeneens! De mango en banaan overheersen de smaak. Deze cauliflower bowl is helemaal easy peasy te maken wanneer je diepvries- fruit en groentes gebruikt. Je haalt beide een avond van te voren uit de vriezer om te ontdooien. In de ochtend hoef je dan enkel de yoghurt eraan toe te voegen en de blender aan te zetten. Gaan met die banaan!

bloemkool smoothie merenque

IngrediŽnten voor 2 smoothies:

  • 150 gram bloemkoolrijst
  • 150 gram mango
  • 150 gram plantaardige yoghurt (geen soja)
  • 1 banaan

Topping:

  • blokjes mango
  • bananenchips

Tips:

  • Krijg je snel last van je darmen bij het eten van koolsoorten? Probeer dan eens verse ananas toe te voegen aan je gerecht. De enzymen daarvan helpen je de kool beter te verteren.
  • Maak de bowl extra leuk door het op te bouwen in laagjes van cauliflower bowl en plantaardige yoghurt.
  • Ben jij ook zo dol op smoothies? Probeer eens deze groene smoothie of deze rode smoothie.

Bereiding:

Voeg alle ingrediŽnten samen in een krachtige blender.

Verdeel over 2 glazen en versier met de toppings.

🍀 Hoe is het recept bevallen? Ik zou het leuk vinden als je een reactie plaatst of deelt via de sociale media knoppen hieronder. Sharing = Caring 🍀